گلچینی از برترین مقالات

اگر به دنبال برترین مقالات مجلات فارسی و ترجمه برترین های مجلات خارجی در موضوعات متنوع هستید، لحظاتی درنگ کنید، کلاژمگ برای شماست

گلچینی از برترین مقالات

اگر به دنبال برترین مقالات مجلات فارسی و ترجمه برترین های مجلات خارجی در موضوعات متنوع هستید، لحظاتی درنگ کنید، کلاژمگ برای شماست

گلچینی از برترین مقالات

کلاژمگ وبسایتی جهت جمع آوری، دسته بندی و آرشیو پربازدید ترین و برترین مقالات مجلات است. اگر دوست دارید در اندک زمان فهرستی از بهترین های ایران و جهان را داشته باشید، کلاژمگ را دنبال کنید.

طبقه بندی موضوعی

مروری بر تصورات اشتباه در مورد آینده هوش مصنوعی و ربات ها



اگر اهل دنیای پرده نقره ای یا همان سینما باشید، مشخصا فیلم های علمی-تخیلی بسیاری را مشاهده کرده اید که باعث ایجاد باورهایی، چه صحیح و چه غلط، در ذهن تان شده اند؛ تصاویری دیده اید که ربات ها به ادراک و احساسات دست پیدا می کنند. احساساتی که اتفاقا ربات یا هوش مصنوعی را ترغیب می کنند تا نسل بشر را پایان بخشد.

هوش مصنوعی نیز داستانی مشابه دارد. اگر فیلم سینمایی «۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی»، اثر برجسته «استنلی کوبریک» را مشاهده کرده باشید، می بینید که HAL 9000 [تصویر فوق]، دستیاری مجازی در سفینه فضایی که خلق شده تا به فضانوردان کمک کند، در نهایت باعث مرگشان می شود.

ربات ها و هوش مصنوعی، تاریخچه ای سیاه در سینما دارند و همین موضوع سبب گشته تا باورهای نادرستی در خصوص آنها به وجود آید. اینکه تصور کنید در آینده، ربات ها نیز قادر خواهند بود تا طعم احساساتی که ما آنها را تجربه می کنیم را بچشند، اشتباه است.

در این میان آقای Yann LeCun، مدیریت تیم توسعه دهنده هوش مصنوعی در فیسبوک، پرده از برخی حقایق در همین رابطه و باور های نادرستی که داریم برداشته و عنوان می کند که احساسات رباتیک، دقیقا چگونه هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی